Ako na automatizáciu marketingu?

Marketingové oddelenie by malo byť jedným z najdynamickejších (ak nie celkom najdynamickejšie) vo vašej spoločnosti, preto je dôležité, aby ste ho nenechali utápať kreativitu v rutinných administratívnych úlohách.

Ak chcete, aby vaši marketéri sledovali trendy, objavovali nové príležitosti, efektívne oslovovali nakupujúcu verejnosť, budovali s ňou vynikajúce vzťahy, plánovali, realizovali a vyhodnocovali kampane… a pri tom všetkom sa nezbláznili, potrebujete im dať k dispozícii naozaj dobré systémy na automatizáciu marketingu. Nech sa páči, pár tipov ako na to:

  • Zistite, čo chcete automatizovať

Prvou vecou, ktorá ľuďom väčšinou napadne, je automatizácia emailových kampaní, čo je dnes celkom pochopiteľné. Avšak rozšírte svoju optiku a skúmajte: Nepotrebujete aj účinné nástroje na analýzu webu, rýchlu tvorbu landing pages, formulárov, dotazníkov spokojnosti, nástroje na sms marketing, na zastrešenie početných sociálnych médií a podobne? A nebolo by fajn riadiť toto všetko z jedného jediného prostredia, ktoré všetko vzájomne prepája a vyhodnocuje? Nejde pritom len o to, čo potrebujete dnes, ale aj o to, čo budete potrebovať zajtra.

  • Dbajte na jednoduchosť používania

Nálepka „user-friendly“ je dnes snáď aj na celozrnom pečive, preto si overte, ako systém na automatizáciu marketingu naozaj vyzerá. Každé poriadne riešenie má demo prostredie, v ktorom sa môžete hrať ešte v procese výberu. Áno, zabíja to čas, ale nechcete predsa kupovať mačku vo vreci na sieti. Samozrejme, ak hľadáte brutálne komplexné riešenie, nemôžete očakávať len jednostupňové menu a tlačidlá ok/cancel.

  • Zvážte integráciu do CRM systému

Systém na automatizáciu marketingu nemusíte mať integrovaný do prostredia systému na správu vzťahov so zákazníkmi (CRM), ale ak chcete fungovať naozaj efektívne, nemáte o čom uvažovať. Váš CRM systém obsahuje všetky dáta o vašich súčasných, bývalých aj potenciálnych zákazníkoch, prečo by mal potom marketing pracovať v nejakom inom systéme? Microsoft Dynamics CRM je natoľko rozšírené a overené riešenie, že v podstate všetky poriadne systémy na automatizáciu marketingu majú vyriešenú takúto integráciu. Nezabúdajme ani na to, že Microsoft spojil funkcionality CRM so svojimi ERP systémami (Microsoft Dynamics 365), pretože práve v synergii týchto dát tkvie budúcnosť úspešného riadenia akéhokoľvek podniku.

  • Overte si podporu riešenia

Tisíc skvelých funkcií na automatizáciu marketingu je vám celkom nanič, ak s nimi vaši zamestnanci nevedia pracovať. Preto sa pri výbere dodávateľa obzerajte po takých spoločnostiach, ktoré poskytujú školenia, osobné semináre, online webináre, majú pre vás pripravené manuály, píšu blogy, poskytnú vám prístup do skúšobného prostredia. Overte si aj supportné služby, ich rozsah a spýtajte sa na varianty servisných zmlúv. A nie je vôbec na škodu zistiť si, či si kupujete „mŕtve“ riešenie alebo také, do ktorého postupne pribúdajú nové a nové funkcie.

  • Zrátajte si celkové náklady

Pozor, aby sa vám nestalo, že to najlacnejšie riešenie, sa nakoniec ukáže ako to najdrahšie. Do celkových nákladov zarátajte nielen cenu licencií a implementácie, ale aj náklady na školenia, integráciu do CRM, prípadné doprogramovanie špeciálnych funkcionalít. Správne riešenie na automatizáciu marketingu sa vám postupom času vráti v podobe zvýšených tržieb, preto by cena riešenia skutočne nemala byť tým jediným rozhodovacím kritériom.

 

Systémy na automatizáciu marketingu majú veľmi širokú škálu praktických funkcií, je pravdepodobné, že budete chcieť mať všetko naraz… Našou radou je však držať sa zlatého pravidla KISS (Keep It Simply and Stupid 🙂 ), stanovte si priority, nasaďte to najdôležitejšie, zaškoľte používateľov a plynulo ich nechajte privyknúť si na nové prostredie, ktoré môže byť pre mnohých vyslovene revolučné. Až potom naberajte ďalšie chuťovky.

Prax nám potvrdila, že vynikajúcimi riešeniami na automatizáciu marketingu pre stredne veľké a veľké spoločnosti sú Emailkampane ClickDimensions. Ak chcete vedieť viac informácií o týchto riešeniach, prípadne o riešeniach CRM alebo Dynamics 365, neváhajte nás kontaktovať na info@wbi.sk.

 

PÁČIL SA VÁM PRÍSPEVOK? CHCETE BYŤ O PODOBNÝCH BLOGOCH A MATERIÁLOCH PRAVIDELNE INFORMOVANÍ? REGISTRUJTE SA DO NAŠEJ WBI ACADEMY

Recommended Posts