Práca z domu, ako ju (ne)poznáte

 v Blog, Slovenčina

Príchodom COVID-19 sa štýl práce väčšiny administratívnych a riadiacich pracovníkov radikálne zmenil. Práca z domu so sebou priniesla nové výzvy a nové pracovné návyky. Ktoré z nich pretrvajú? Smerujeme k zrušeniu štandardných kancelárií? Ako bojovať proti únave z videomítingov? Aké nové funkcionality Microsoft Teams nám s tým pomôžu? V našom blogu vám prinášame tie najzaujímavejšie zistenia, rady a novinky z prieskumov Work Trend Index.

 

Zistenia

  1. Únava spôsobená videomítingami je podstatne väčšia ako pri osobných stretnutiach.
  2. Únava pri online schôdzach prichádza po 30-40 minútach. Je pre nás náročné neustále koncentrovať pozornosť na obrazovku, chýbajú nám neverbálne podnety a nedokážeme vnímať atmosféru miestnosti.
  3. Ak sme zvyknutí spolupracovať s niekým osobne, prechod do online a video komunikácie nám nerobí žiadne ťažkosti. Naopak to však neplatí. Ak sme s niekým pracovali len v online svete, nedokážeme plne preniesť naše vzorce správania a komunikácie do reálneho sveta. Preto treba brať ohľad na to, že osobné stretávanie tých kolegov, ktorých sme spoznali v čase sociálnych obmedzení, so sebou prinesie viac ťažkostí a stresu.
  4. Štandardný aktívny čas sa pri práci z domu zmenil. Najviac správ a chatov pretečie cez Microsoft Teams medzi 8. a 9. hodinou ráno a potom medzi 18. a 20. hodinou večer. Počet správ cez víkend sa pritom zvýšil o 200 %.
  5. S prácou z domu sa najťažšie vyrovnáva generácia Millennials a následne aj generácia Z. Mnohí mileniáli sú práve v tej fáze života, že si zakladajú alebo už majú založené vlastné rodiny s malými deťmi. Generácia Z je úplným nováčikom na trhu práce, neraz žije so spolubývajúcimi a reštriktívno-preventívne sociálne opatrenia im nedovolili spoznať svojich kolegov v osobnej rovine.
  6. 82 % manažérov očakáva trvalé zavedenie oveľa flexibilnejšej politiky dochádzky, než tomu bolo v minulosti.
  7. 71 % skúmaných pracovníkov by chcelo môcť pracovať z domu aspoň čiastočne aj po odznení všetkých obmedzení.
  8. Fyzické kancelárie nezmiznú. Až 60 % respondentov výskumu sa vyjadrilo, že im chýba prirodzené spojenie so svojimi kolegami, bežné rozhovory pri káve a podobne. Mnohým okrem pokoja a možnosti plne sa sústrediť na prácu chýba aj komfort a ergonómia pracovného prostredia (pracovné stoličky, viac monitorov…).

Tipy

  1. Online stretnutie by nemalo trvať viac ako 30 minút.
  2. V prípade dlhých mítingov je vhodné rozdeliť jednotlivé časti krátkymi prestávkami
  3. Komunikácia je oveľa kvalitnejšia, ak si účastníci online mítingov zapnú kameru.

Novinky

  1. Together mode je segmentačná technológia umelej inteligencie, ktorá počas videostretnutia uloží účastníkov do spoločného pozadia. Vzniká tak dojem, že sú všetci účastníci v jednej miestnosti. Pre lepšiu predstavu si pozrite nižšie uvedené krátke video. Biosenzory preukázali, že účasť na videomitingu s takýmto zobrazením účastníkov menej zaťažuje mozog. Odstraňuje totiž rušivé vplyvy pozadia jednotlivých účasntíkov, umožňuje lepšie vnímanie atmosféry miestnosti a nonverbalne prejavy účastníkov. Táto nová funkcionalita bola už spustená, v dohľadnej dobe snáď aj pre nás v Slovenskej a Českej republike.
  2. Dynamic view je ďalšia prichádzajúca funkcionalita, ktorá optimalizuje rozdelenie a veľkosť obrazoviek účastníkov a prezentovaného obsahu tak, aby sa vám pracovalo čo najpohodlnejšie. Napríklad organizátorovi schôdzky môže stačiť malé okno, v ktorom vidí zdieľaný obsah, viac totiž potrebuje vnímať náladu a potreby účastníkov, ktorých moderuje. Rozdelenie obrazovky bude oveľa viac prispôsobiteľné podľa individuálnych preferencií.

 

Pre viac informácií o riešení Microsoft Teams nás neváhajte kontaktovať, radi vám pomôžeme.

Odporúčané články

Napíšte hľadaný výraz a stlačte ENTER

solitea fuze ilustr